Dobrý deň, dňa 8.3. som nahlasovala v poisťovni spolu s vinníkom poistnú udalosť, ja som bola poškodená, čiže sme šli do jeho poisťovne. Tam sme spísali všetky potrebné papiere, potom prišiel likividátor, nafotil obidve autá a škody na nich. S ním som sa ústne dohodla, že chcem vyplatiť poistné plnenie na účet prostredníctvom rozpočtu. Čakala som mesiac a nič. V poisťovni mi nevedeli nič povedať, iba mi dali kontakt na nejakú pani čo to vybavuje, že jej mám doposlať žiadsoť o vyplatenie rozpočtom na môj osobný účet. Poslala som doporučenú žiadosť. O mesiac som sa znova informovala, potvrdili, že moju žiadosť evidujú a urgentne to vybavia. V júni som tam volala zase a nikto mi nič nevedel povedať. Potvrdili mi, že tam majú a ze mi to da na urgenciu, no dnes som tam zas volala a nikto mi nevie nic povedať. Písala som im aj mail, na ktorý nikto neodpovedal. Už to trvá dosť dlho, nikto sa so mnou nebaví. Čo mám robiť, aké kroky podniknúť? Stále ma len "naťahujú" . Niekde som sa ale dočítala, že poisťovne majú stanovenú zákonnú lehotu 3 mesiace na ukončenie šetrenia poistnej udalosti. Je to tak? Dakujem za odpovede

Je zákonná lehota na uzavretie poistnej udalosti?
Články
Poistenci, preverte si, koľko vám na očkovanie prispeje vaša poisťovňa
Povinné očkovanie je plne hradené štátom. Niektoré vakcíny nám však lekár môže iba odporúčať a my si za nich musíme zaplatiť. Zdravotné poisťovne preto ponúkajú svojim klientom rôzne benefity.
Nezaočkovaných musí lekár nahlásiť úradom
Očkovanie pomáha chrániť spoločnosť, napriek tomu je pre mnohých strašiakom.
Akú penziu by ste dostali ihneď a o koľko by narástol váš dôchodok, ak by ste popri ňom aj pracovali
Do dôchodku už nie je ďaleko a vy zvažujete, čo sa vám viac vyplatí. Pozrite si konkrétne príklady z praxe, aký by vám vyšiel predčasný dôchodok, koľko by ste dostali po dosiahnutí dôchodkového veku a o koľko by vám vrástla penzia, ak by ste popri nej chodili aj do práce.
Ktoré značky áut sa opotrebúvajú najpomalšie a ktoré sa aj po ojazdení oplatí i havarijne poistiť?
Majitelia starších vozidiel často zvažujú, či treba mať popri povinnej zákonnej poistke aj tú havarijnú. Na isté modely sa to oplatí, na iné nie.
Návrh za 300 miliónov eur padol. Zvýšený prídavok na dieťa nebude
Plénum pri návrhu na skrátený režim pri prídavku na dieťa nebolo uznášaniaschopné ani na druhý pokus
Odpovede
Pozri Občiansky zákonník §797 (3).,,Plnenie je splatné do pätnástich dní....,,
Dobrý deň,
doplnila by som uvedený citát:
V zmysle Občianskeho zákonníka §797 (3): "Poistné je splatné do 15 dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu, ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok."
V zmysle tohto paragrafu, je daná 15 dňová lehota, na vyplatenie poistného plnenia, ak už poisťovňa preverila nárok na poistné plnenie. K uzavretiu poistnej udalosti by mala mať poisťovňa podložené všetky podklady, na základe, ktorých bude môcť stanoviť výšku poistného plnenie, tým ukončiť šetrenie poistnej udalosti a vyplatiť Vám poistné plnenie.
Ak však ešte nie je ukončené šetrenie poistnej udalosti - chýbajú podklady, napríklad policajná správa, (ak je potrebná - podľa výšky škody na autách), prípadne ďalšie potrebné doklady, napríklad faktúra zo servisu, ako doklad o potrebných opravách auta po poistnej udalosti.
Pri získaní a predložení niektorých dokladov je potrebná aj súčinnosť klienta.
Z Vášho textu vyplýva, že ste boli požiadaná o predloženie rozpočtu, ktorý ste doložili, ale ďalej už poisťovňa nereaguje.
Z Vášho textu však nevyplýva, či sa jedná o plnenie z povinného zmluvného poistenia, alebo plnenie z havarijného poistenia.
Ak sa jedná o havarijné poistenie - plnenie sa poskytuje z Vašej poistky pre havarijné poistenie, ak sa jedná o plnenie zo zákonného poistenia, v tom prípade poistné plnenie sa poskytuje z poistnej zmluvy pre zákonné poistenie vinníka, ktorý poistnú udalosť spôsobil.
A čo robiť?
Na Vašom mieste, by som sa pokúsila v poisťovni zistiť informáciu, či je potrebné z Vašej strany predložiť nejaké doklady, prípadne či je potrebné doložiť ešte nejaký dokument/doklad, ktorý bráni k ukončeniu šetrenia.
- Ak potvrdia, že majú všetky potrebné doklady, v tom prípade sa môžete odvolať na vyššie uvedený paragraf z Občianskeho zákonníka.
- Ak všetky podklady ešte nemajú, aspoň zistíte, z akého dôvodu Vám ešte nemôžu vyplatiť poistné plnenie.
V prípade, že ste boli poškodená a plnenie dostanete z povinného zmluvného poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla, je odpoveď na Vašu otázku obsiahnutá v ustanovení § 11 ods. 5 zákona č. 381/2001 Z. z.. Podľa neho je poisťovateľ povinný bez zbytočného odkladu začať prešetrovanie potrebné na zistenie rozsahu jeho povinnosti poskytnúť poistné plnenie a do troch mesiacov odo dňa oznámenia poškodeného o škodovej udalosti skončiť prešetrovanie potrebné na zistenie rozsahu jeho povinnosti poskytnúť poistné plnenie a oznámiť poškodenému výšku poistného plnenia. Ak bol rozsah povinnosti poisťovateľa poskytnúť poistné plnenie a nárok na náhradu škody preukázaný, alebo ak to nie je možné, poskytnúť poškodenému písomné vysvetlenie dôvodov, pre ktoré odmietol poskytnúť alebo pre ktoré znížil poistné plnenie alebo poskytnúť poškodenému písomné vysvetlenie k tým uplatneným nárokom na náhradu škody, v ktorých nebol v ustanovenej lehote preukázaný rozsah povinnosti poisťovateľa poskytnúť poistné plnenie a výška poistného plnenia; písomné vysvetlenie sa považuje za doručené dňom, keď ho poškodený prevzal, odmietol prevziať, alebo dňom, keď ho pošta vráti ako nedoručené.
Ako mám nahlásiť poistnú udalosť poisťovni,ak druhý účastník nehody z miesta ujde, nemám EČV ani typ vozidla?
nijako, mate smolu ... ostava vam len zaplatit to z havarijnej poistky ak ju mate
Je možné vyplatiť poistnú udalosť, ak nehoda nebola zadokumentovaná políciou ani nebola dohoda medzi účastníkmi nehody.Ďakujem
z PZP vinnika nie, z vasej havarijnej ano
Nam bola vykradnuta pivnica policajne setrenie bolo ukoncene a potrebne papiere poistovni boli tiez uz poslane, cize caka sa uz len na poistovnu. Mame teda aj my tu 15-dnovu lehotu na vyplatenie poistky? Lebo mame
pocit, ze ako mnohych z nas poistovne zavadzaju. Lebo zatial neprislo ziadne vyrozumenie iba vtedy pisali, ked chceli prislusne papier. Ked je to uzavrete, tak su ticho. Ked im volame tak bud nic nevedia alebo zas nieco
ivino85
Jednotlivé poisťovne majú tieto skutočnosti podrobne popísané vo Všeobecných Poistných Podmienkach a Zmluvných dojednaniach. (VPP a ZD).
Pri vzniku poisteného rizika krádež, poisťovna pristupuje k likvidácii poistnej udalosti až po potvrdení všetkých skutočností, ktoré sú vecou šetrenia a postupov polície v zmysle zákona. Poisťovňa často prešetruje udalosť aj svojimi prostriedkami a špecialistami.
V prípade neznámeho páchateľa polícia zvyčajne prípad preruší, alebo odloží a vydá o tom príslušné uznesenie / rozhodnutie. V tomto je zdôvodnenie a mimo iných aj popis odcudzených vecí a ich hodnota, zistená podľa oznámenia poškodeného a samotným šetrením.
Časová lehota plnenia, ako aj iné podmienky sú jasne uvedené vo VPP a ZD, zvyčajne pod názvom plnenie z poistnej udalosti.
Pri plnení býva rozhodujúca aj poistná suma pre plnenie z poistnej udalosti - maximálnych limitov plnenia a výluk z poistenia. Náhrada býva dojednaná buď v konkrétnej sume, alebo v % z poistnej sumy za poistné obdobie, zvyčajne technický rok.
Treba si tiež uvedomiť, že býva aj rozdiel pri náhrade za ten istý predmet poistenia, či k poistnej udalosti došlo v mieste poistenia, napr.v byte alebo vo vlastnej pivnici bytového domu. Limity plnenia sú zvyčajne rozdielne, podľa zmluvného dojednania v konkrétnej poistnej zmluve.
Aj na týchto príspevkoch, ktoré obsahujú sťažnosti na neskoré plnenie sa preukazuje, akým spôsobom sa správa poisťovňa voči svojim klientom a poškodeným.
Napriek tomu, že tie poisťovne nie sú menované, dá sa predpokladať aj na základe napr. informácií v rubrike "sťažnosti" na sme.sk, že zväčša sa jedná o "lacné" poisťovne.
Navyše je klient dezorientovaný a pri dojednávaní povinného zmluvného poistenia si neuvedomuje, že je veľký rozdiel aj v pripoistených, alebo "zadarmo" asistenčných službách, kde v niektorých poisťovniach sú tieto iba zabezpečované, v iných aj preplácané do určitých zmluvných limitov. Navyše sú replácané aj v prípade poruchy vozidla a nie iba pri havárii, strete s iným vozidlom. Zvyčajne obsahujú preplatenie( do limitu) odťah vozidla, preplatenie ubytovania pre posádku, cestu domov a ďaľšie služby v zmysle zmluvných dojednaní.
Klient sa ale väčšinou stále rozhoduje podľa ceny poistky, nakoľko sa domnieva, veď z PZP náhrada ide poškodenému a nie mne. Takýmto šetrením na nesprávnom mieste sa stáva, že často pri vzniku škodovej, či poistnej udalosti zbytočne prerobí, zaplatí o moc viac, ako pri o čosi drahšej PZP v inej poisťovni.
Pri výbere poisťovne pre PZP, napriek tomu, že z PZP je vysporiadanie škody poškodenému, je vhodné sa spýtať v autoservisoch, ako sa správa poisťovňa pri likvidácii škôd z havarijného poistenia voči servisom, na serióznosť a rýchlosť vystavenia krycích listov. Aj to niečo naznačuje o serióznosti poisťovne.
Poškodený, ak nie je spokojný s rýchlosťou a kvalitou služieb poisťovne škodcu, zvyčajne sa obráti aj na samotného škodcu a často dochádza aj ku zbytočnému narúšaniu medziľudských vzťahov.
Stránky