Dobrý deň, potrebujem poradiť, čo mám urobiť v danej veci: Zakúpil som si telefón ACER z jednej siete predajní s elektronikou. Reklamoval som ho raz, vtedy mi povedali, že ak sa bude dať opraviť, tak mi telefón vrátia, pretože mi peniaze môžu vrátiť, až keď ho budem reklamovať 3x. Povedal som si dobre, hlavne, že mi bude normálne fungovať. Tú istú chybu na telefóne som reklamoval aj po druhý krát a s tou istou chybou som ho opätovne reklamoval aj tretí krát. Čo mi povedali v predajni? Že firma Acer telefón vrátila opravený aj po 3x, preto mi peniaze nemôžu vrátiť. Akože nemal by som po 3. reklamácii už dostať svoje peniaze? Nemienim vkuse chodiť reklamovať telefón a stále s tou istou chybou. Čo mám robiť? Na koho strane je teda pravda? Kedy môžem dostať svoje peniaze naspäť?

Reklamácia telefónu
Články
Poistenci, preverte si, koľko vám na očkovanie prispeje vaša poisťovňa
Povinné očkovanie je plne hradené štátom. Niektoré vakcíny nám však lekár môže iba odporúčať a my si za nich musíme zaplatiť. Zdravotné poisťovne preto ponúkajú svojim klientom rôzne benefity.
Nezaočkovaných musí lekár nahlásiť úradom
Očkovanie pomáha chrániť spoločnosť, napriek tomu je pre mnohých strašiakom.
Akú penziu by ste dostali ihneď a o koľko by narástol váš dôchodok, ak by ste popri ňom aj pracovali
Do dôchodku už nie je ďaleko a vy zvažujete, čo sa vám viac vyplatí. Pozrite si konkrétne príklady z praxe, aký by vám vyšiel predčasný dôchodok, koľko by ste dostali po dosiahnutí dôchodkového veku a o koľko by vám vrástla penzia, ak by ste popri nej chodili aj do práce.
Ktoré značky áut sa opotrebúvajú najpomalšie a ktoré sa aj po ojazdení oplatí i havarijne poistiť?
Majitelia starších vozidiel často zvažujú, či treba mať popri povinnej zákonnej poistke aj tú havarijnú. Na isté modely sa to oplatí, na iné nie.
Návrh za 300 miliónov eur padol. Zvýšený prídavok na dieťa nebude
Plénum pri návrhu na skrátený režim pri prídavku na dieťa nebolo uznášaniaschopné ani na druhý pokus
Odpovede
Jedná sa o klasické uplatnenie zodpovednosti za chyby v zmysle príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka (§ 619 a nasl.), kedy má spotrebiteľ nárok na bezplatné, včasné a riadne odstránenie chyby v prípade, že táto je odstrániteľná (§ 622 OZ).
Ak chyba odstrániteľná nie je a súčasne bráni riadnemu užívaniu veci, spotrebiteľovi vzniká nárok na odstúpenie od kúpnej zmluvy na MT a vrátenie peňazí alebo nárok na výmenu tovaru (§ 623 OZ).
Také isté právo (t.j. vrátenie peňazí alebo výmenu tovaru) má spotrebiteľ aj v prípade, ak:
a) sa na MT v záručnej dobe vyskytnú súčasne 3 odstrániteľné chyby,
b) ak sa tá istá chyba, ktorá bola v rámci reklamácie najmenej dvakrát odstraňovaná, vyskytne opätovne, t.j. tretíkrát,
c) ak predávajúci reklamáciu nevybaví v zákonnej lehote maximálne 30 dní.
Vo vašom prípade ide o bod b), nakoľko MT bol opravovaný 3x keďže uvádzate, že sa jednalo o tú istú chybu vo všetkých troch prípadoch (reklamáciách).
Ďakujem za predošlú odpoveď. Čo mám ale robiť ak sa jeden na druhého vyhovárajú? Predajca mi povie, že on s tým nemá nič, že sa mám obrátiť na servis Aceru a Acer, že sa mám obrátiť na predajcu? Jeden ma odbíja aj ten druhý? Na koho sa mám v tomto prípade obrátiť? Môžem podať nejakú sťažnosť, či si nájsť právnika? Nemienim už nerobiť nič. Lebo to nie je prvá reklamácia nejakého tovaru a každom prípade sa stretnem s nejakým problémom alebo výhovorkou, prečo mi nemôžu vrátiť peniaze. Mám poct, že každý predajca si zákon vysvetľuje po svojom a využíva spotrebiteľovu nevedomosť v zákonoch.
Reklamáciu uplatňujete zásadne u PREDAJCU. Vy nemáte dôvod obracať sa na servis a riešiť reklamáciu so servisom. To je záležitosť predajcu. Pokiaľ predajca odmieta riešiť alebo uznať reklamáciu, obráťte sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu s podnetom. Oznámte predajcovi, že sa voči ich postupu, obraciate s podnetom na SOI, uvidíte, ako predajca zareaguje.
V súlade s § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu do 30 kalendárnych dní od prevzatia tovaru, a to buď opravou, výmenou tovaru, vrátením peňazí alebo odôvodneným zamietnutím na základe odborného posudku.
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi