Mám problém týkajúci sa viazanosti na pevnú linku a magio TV zo Slovak Tekekomu. Jendá sa o to, že kamošova 90 ročná matka už takmer nevidí. Preto som do leta vybavoval zmenu viazanosti len na pevnú linku. S tým bol problém a sankcie.
Tak sme počkali na koniec viazanosti. Tá už uplynula o čom som ST e-mailom informoval.
Prišla mi od nich následná odpoved.
"Ukončenie viazanosti neznamená automaticky zrušenie služieb. Bez zrušenia služby spôsobom hore uvedeným pani ..... bude využívať služby naďalej za mesačný poplatok."
Zdá sa mi to akosi nelogické, aby po ukončení zmluvnej viazanosti na služby Telekomu bol ich účastník povinný doslova už nič aj nadalej užívať, alebo platiť. V prípade, ked dotyčná zmluvná viazanosť na ne skončila.
Odpovede
Dobrý deň, súhlasím s Vaším názorom. Je treba operátorovi napísať žiadosť o skončenie poskytovania služby- link : https://www.telekom.sk/casto-kladene-otazky/-/faq/ako-mozem-poziadat-o-z...
Ak ste uhradili nejakú "zmluvnú pokutu", je možné , že ide o neprijateľnú zmluvnú podmienku, preto žiadajte jej vrátenie od operátora. Rozsudkov na túto tému je veľa, prípadne napíšte novú otázku akú "zmluvnú pokutu" ste uhradili, hlavne za čo a kedy.
JUDr. Milan FICEK, advokát v Bratislave
advokátska kancelária Ficek & Ficeková
online právna poradňa
Dobrý deň
Ďakujem za radu. Síce som ju prečítal až teraz, ale dopoludnia som bol s jej synom na stredisku Telekomu. Aj so zmluvami atd. Tam sme situáciu vysvetlili s tým, že dotyčná už osobne prísť nemôže. Takmer nevidí a kvôli schodištiam z bytu už ani nemôže vychádzať. To bola totiž ich požiadavka. Aj s infom, že zmluva je už po viazanosti a ako box na TV tak isto aj telefonna linka sú už dlhšie demontované.
Napokon sme dohodli tak, že žiadna jednomesačná výpovedná lehota plynúca až na budúci mesiac, ale že im v piatok prídem odovzdať všetke zapožičané zariadenia a prinesiem aj podpísanú zmluvu o zrušení. Ktorú ešte viacmenej po spamäti dokázala podpísať. Zmluvnú pokutu už za viazanosť dať nemohli, lebo tá uplynula. Ale požiadavka po uplynutí viazanosti na písomné zrušenie prvotnej spred x rokov zmluvy a následné dva mesiace platieb sa mi tiež vidia ako neférové a viacmenej nelogické. Len ako ich možnosť zmluvami natlačiť účastníka aj k dalším platbám. Poslednú platbu prepočítanú počtom dní podľa dohody vyrovnajú v piatok, kedy im odovzdám zariadenia a podpísanú zmluvu. Tak uvidím.
Ďakujem
Zariadenie odovzdajte formou písomného zápisu so špecifikáciou zariadenia tak, aby jedno vyhotovenie zostalo Vám.
JUDr. Milan FICEK, advokát v Bratislave
advokátska kancelária Ficek & Ficeková
online právna poradňa