Dobry den, potrebovala by som poradit ako postupovat v pripade, ze mi prisiel poskodeny tovar. Objednala som si cez internet konferencny stolik. Obal nebol poskodeny. Pri otvoreni obalu som zistila zavazne poskodenie vrchnej aj spodnej dosky stola, ktore su doslova rozbite. Reklamovala som to hned po zisteni, ale oznamili mi, ze som tovar podpisom prevzala, takze mi reklamaciu neuznali. Ako mozem postupovat dalej, kedze nejde o ziadny skrabanec, ale o take znacne poskodenie, ze tovar je nepouzitelny.
Dakujem za odpoved. S pozdravom
Karmanova

Prisiel mi poskodeny tovar, ako postupovat?
Články

Premrštená cena zvykne záujemcov aj odradiť
Lokalita, územný plán a potenciál využitia, to sú podľa realitného makléra Romana Romaníka z realitnej spoločnosti RE/MAX Diamond faktory, ktoré ovplyvňujú predajnosť lesných pozemkov. Záujemcov môžu odradiť aj prehnané nároky klientov.

Ako môže vlastník dobre predať les
Predať spoločnú nehnuteľnosť alebo jej časť a znížiť tak podiely urbárnikov na spoločnom lese bez ich vedomia, nie je možné. Nedovolí to ani novela zákona o pozemkových spoločenstvách od 1. júla. Režim nakladania s majetom v urbariátoch je oproti iným lesným pozemkom špecifický.

Majitelia majú celý rad obmedzení
Každý pozemok určený na produkciu dreva musí mať svojho obhospodarovateľa, upozorňuje advokát Matej Marhavý. Urbárske spoločné nehnuteľnosti majú svoje špecifiká a od júla sa rozširujú aj práva podielnikov.

Vie vaša firma zabezpečiť ochranu pri práci. Nezanedbala tieto zásady?
Aj pád z malej výšky na tvrdý povrch dokáže spôsobiť vážne, až smrteľné zranenia. Pády z výšok sú jednou z najčastejších príčin pracovných úrazov.

Susedské zvady riešia viaceré orgány
Ľudia ako vlastníci by sa mali zdržať všetkého, čím by nad mieru primeranú pomerom obťažovali iných. To hovorí zákon o susedských sporoch. Ako sa to detailne premieta do praxe a ako spory riešiť, objasňujú experti.
Odpovede
V otázke nepíšete, kedy ste prevzali tovar. V závislosti od uvedeného máte dve možnosti :
1./ Podľa ust. Obč. zákonníka a ust. § 12 zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo odstúpiť od zmluvy:
/citujem/ :
Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do siedmich pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa § 10 /t.j. o možnosti odstúpenia od zmluvy/.
Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný
a) prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby,
b) vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný.
T.j. : Odstúpením od zmluvy je predávajúci povinný vrátiť Vám peniaze a uhradiť aj náklady, ktoré budete mať s vrátením tovaru.
Na stránke predávajúceho má byť uverejnený formulár na odstúpenie od zmluvy, resp. Vám ho mal zaslať spolu s tovarom. V odstúpení treba uviesť dôvody.
2./ Druhá možnosť : Ak uplynula lehota 7 dní treba reklamovať tovar, čo ste zrejme aj podľa textu otázky urobili, a tovar zaslať predávajúcemu. Podľa ust. Obč. zákonníka platí § 623, že ak ide o vadu, ktorú nemožno o d s t r á n i ť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
T.j. Reklamujte znovu neodstraniteľné vady a zašlite tovar predávajúcemu. Nezabudnite na fotodokumentáciu.
Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.
To, že ste podpísali prevzatie tovaru od doručovacej spoločnosti neznamená, že tovar bol bez vád.
JUDr. Milan FICEK, advokát v Bratislave a Nitre
ficek.sk
hodnotenie